Turbulent gründet Entwicklerstudio in Montreal zur Unterstützung von Starcitizen

:!: importiert aus RSS-Sektion vom 24. November 2020


Guten Abend,


Gamepress hat heute gemeldet, dass Turbulent in Montreal ein Entwicklerstudio zur Unterstützung von Starcitizen eröffnen wird.

Die Aufgabe des Studios wird sein die vorhandene Starcitizen Pipeline zu Unterstützen.


Hier ein Zitat aus dem Englischen Artikel:

This newly formed team in Turbulent has already added staff and continues to grow as it creates content in lockstep with Star Citizen’s senior development leadership, including Chief Development Officer Erin Roberts and Game Director Todd Papy.


The remit of the Turbulent Star Citizen team is to develop new tools to enhance and expand the existing pipeline, create new locations and features and also build entire new star systems for Star Citizen, which will make their way into the Star Citizen universe on an ongoing basis. Over the next three years, Turbulent and CIG have plans to grow the studio to 100 developers.


Eine genauere Beschreibung der Tätigkeiten steht noch aus.

Im Artikel wird davon gesprochen die bestehende Pipeline zu erweitern, zu verbessern. Zudem sollen dort neue Sternen Systeme & Locations entstehen.

Es ist geplant die Anzahl der Entwickler im Studio in den nächsten 3 Jahren auf 100 zu erweitern.


Hier die Offizielle Ankündigung:


Zitat von Benoit Beausejour (CTO & Mitbegründer von Turbulent)

I am extremely proud to officially announce the creation of a Star Citizen development team in Montreal at Turbulent. Montreal has an amazing talent pool of developers and a rich video game history, and we couldn’t be happier to add the very best local talent to work with the CIG family on the focused goal of building worlds for this unprecedented persistent universe.


Und das Kommentar seitens CIG:


Zitat von Erin Roberts (CDO & Mitbegründer von Cloud Imperium Games)

Over the years, Turbulent has proven themselves to be an extremely reliable and creative partner. We entered into a partnership with Benoit and the team at Turbulent eight years ago, first to help us develop our web presence and then our publishing and platform capabilities. Their hard work and efforts have been integral to our success. It’s a natural progression of our close relationship that we have now asked them to build out a dedicated content team from Montreal’s finest developers to help us create entire new star systems for the Star Citizen Persistent Universe. I couldn’t be happier to welcome Guillaume, Pierre-Luc, and Louis to the CIG and Star Citizen team.”


Quelle: gamespress.com



Mfg (meine erste "News" nach Jahren, bin etwas eingerostet)

Kommentare 1